ایمیل مارکتینگ

14 مهر, 1399, 0نظر

ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟

این مقاله به شما توضیح می دهد که بازاریابی از طریق ایمیل (ایمیل مارکتینگ) چیست و چگونه کار می کند.

 پس از پایان مطالعه این مقاله ، درک کاملی از اصول و دانش لازم در زمینه راه اندازی بازاریابی از طریق ایمیل برای کسب و کار خود خواهید یافت.


ایمیل مارکتینگ چیست؟ 

بازاریابی از طریق پست الکترونیکی نوعی هدف قرار دادن مصرف کنندگان با یک پیام تجاری از طریق ایمیل با هدف پیشبرد فروش ، افزایش وفاداری مشتری

و یا انتقال اطلاعات مهم است. این نوعی بازاریابی مستقیم است که در گذشته معمولاً برای هدف قرار دادن گروههای جمعی از مردم استفاده می شده است.

بازاریابی از طریق ایمیل سودآورترین کانال بازاریابی مستقیم است که می تواند تا 30 برابر سرمایه اولیه شما برگرداند.

این بازگشت سرمایه باعث میشود که یکی از مهمترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی باشد.

عدم گنجاندن بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما با توجه به احتمال بازگشت

سرمایه  (ROI) غیرمنطقی است و باید حتما در برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ شما مورد استفاده قرار بگیرد.

چرا امروزه بازاریابی از طریق ایمیل مهم است؟

از تأیید سفارشات گرفته تا خبرنامه ، ایمیل ها جنبه اساسی رشد و مدیریت تجارت شما هستند.

بازاریابی از طریق ایمیل اطلاع رسانی ، اقناع و کسب وفاداری به پایگاه ارتباطی است که به محصول یا خدمات شما علاقه مند است.

ایمیل مارکتینگ حاوی یک فراخوان خاص هستند که به منظور ایجاد فروش یا جابجایی بازدید از صفحات خاص سایت شما طراحی شده اند.

ایمیل مارکتینگ یک ابزار قدرتمند برای ایجاد یک بازاریابی هدفمند است.


اهداف تجاری با بازاریابی از طریق ایمیل به دست می آیند

بازاریابی از طریق ایمیل می تواند به سه دسته از اهداف کمک کند:

  • تبدیل فروش محصولات و خدمات خود
  • وفاداری مشتری
  • آگاهی از برند

ایمیل یک کانال بازاریابی عالی است زیرا اعتبار خوبی بین مخاطبان خود دارد ، زیرا صندوق ورودی هر فرد به یک

فضای مارکتینگ پر از پیام های برند های مورد علاقه خود تبدیل شده است.

با برقراری ارتباط مستقیم با صندوق ورودی ایمیل مخاطب ، فرصتی منحصر به فرد برای حضور در زندگی روزمره وی دارید.

این بسیار تأثیرگذارتر از یک پست در شبکه های اجتماعی است ، جایی که نمی توانید مطمئن باشید کسی پیام را اصلاً دیده است یا خیر.

جدا از صمیمیت ، در ارتباط با پیام های مهم ایمیل از تشریفات لازم برخوردار است.

ایمیل در هر مرحله از چرخه خریدار نقش دارد: در مرحله اطلاعات و جستجوی اطلاعات ، در حین تبدیل و بعداً برای حفظ مشتری.

یکی از مزایای عمده بازاریابی از طریق ایمیل مقیاس پذیری آن است.  به این واقعیت اشاره دارد که می توان

ایمیل ها را در مقیاس وسیعی برای تعداد زیادی از گیرندگان مستقر کرد.

وضعیت بازاریابی از طریق ایمیل در سال 2020

ایمیل فناوری جدیدی نیست. در واقع ، این یکی از اولین ابزارهای ارتباطات دیجیتال بود که در سال 1971 وارد صحنه شد.

اما تقریباً با 50 سال سن ، امروزه بازاریابی از طریق ایمیل (ایمیل مارکتینگ) از همه بیشتر استفاده می شود.

یکی از نکات جالب در مورد ایمیل قابلیت دسترسی به آن است .

ایمیل به شما امکان می دهد تا به طیف وسیعی از مخاطبان مختلف ، از جمله افرادی که لزوماً راحت نمیتوانند از اینترنت استفاده کنند ، برسید.

این امر آن را به اصلی ترین شکل بازاریابی تبدیل می کند.

علاوه بر این ، بازاریابی از طریق ایمیل فرصتی برای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان و ایجاد هدایت ایجاد می کند.

فقط نگاهی به برخی از این آمار بیندازید:

  • طبق گزارش Inbox 2018 توسط Fluent ، 80 درصد آمریکایی ها حداقل یک بار در روز ایمیل خود را چک می کنند ،
  • تقریباً یک چهارم آنها چندین بار در روز ایمیل شخصی خود را چک می کنند.
  • مصرف کنندگانی که محصولات خود را از طریق ایمیل خریداری می کنند 138٪ بیشتر از کسانی که پیشنهادات ایمیل دریافت نمی کنند هزینه می کنند.
  • 86٪ از حرفه ای های تجاری ترجیح می دهند هنگام برقراری ارتباط برای اهداف تجاری از ایمیل استفاده کنند.

با توجه به این ارقام ، تعجب آور نیست که از ایمیل بعنوان موثرترین کانال در بازاریابی B2B استقبال می شود .

نداشتن استراتژی بازاریابی از طریق ایمیل به معنای از دست دادن فرصت های فروش و فرصت تقویت روابط خود با مشتریان است.

اکنون زمان آن است که ایمیل مارکتینگ خود را فعال کنید – و ما می خواهیم نحوه کار را برای شما توضیح دهیم.

شروع: انتخاب راه حل مناسب بازاریابی از طریق ایمیل


انواع مختلف ایمیل مارکتینگ

ایمیل های تبلیغاتی

ایمیل های تبلیغاتی مطابق با ریتم کسب و کار شما و در صورت لزوم ارسال می شوند.

خبرنامه ها اخبار مربوط به مشاغل شما (نقاط عطف جدید ، قابلیت های محصول جدید) یا موارد استفاده از محصول را برجسته می کنند.

این راهی برای ماندن در راس ذهن مخاطبین شما و الهام بخشیدن از آنها برای تعامل بیشتر با شماست.

ایمیل مارکتینگ بیشتر بر فروش و بازاریابی متمرکز است. به طور معمول ، یک کمپین می تواند شامل 3 تا 10 ایمیل باشد

که طی چند روز یا هفته ارسال می شوند. این نوع ایمیل ها با هدف خاصی ارسال می شوند – اعم از تبلیغات ویژه ، تشویق به بارگیری مقاله سفید یا ثبت نام در یک وبینار.

ایمیل های خودکار

ایمیل های خودکار می توانند در وقت شما صرفه جویی کرده و معجزه هایی برای رشد روابط مشتری داشته باشند.

یک ایمیل خودکار می تواند به سادگی ایمیل خوشامدگویی ارسال شده به یک خبرنامه جدید یا یک ایمیل شخصی بر اساس رفتار مشتری یا اطلاعات موجود باشد.

آنچه در مورد ایمیل های خودکار بسیار جالب است این است که هیچ فرد خاصی برای “ارسال” نیازی به حضور فیزیکی ندارد.

انواع مختلف ایمیل های خودکار

با کمی عمیق تر رفتن در ایمیل های خودکار ، دو نوع مختلف وجود دارد که باید از آنها آگاهی داشته باشید:

ایمیل های بازاریابی خودکار : اینها مواردی است که ما در بالا در مورد آنها بحث کردیم. محتوای این ایمیل ها با اقداماتی که مخاطب

در رابطه با محصول یا خدمات شما انجام داده است دیکته می شود.

معمولاً مخاطب قبلاً رضایت صریح خود را برای دریافت این ایمیلهای تبلیغاتی از طریق فرم انتخاب در اختیار شما قرار داده اند

ایمیل های معاملاتی : همانطور که از نامش پیداست ، این ایمیل ها پس از انجام یک معامله ارسال می شوند. به عنوان مثال

تأیید سفارش ، به روزرسانی حمل و نقل و یادآوری قرار ملاقات است.

ایمیل های معاملاتی برای مدیریت روابط با مشتری ضروری است ، به خصوص اگر شما تجارت الکترونیکی هستید.

تصور کنید یک محصول را بصورت آنلاین خریداری می کنید و هیچ تأییدی برای سفارش دریافت نمی کنید

به دلیل اهمیت آنها ، ایمیل های معاملاتی اغلب از آدرس IP متفاوتی به ایمیل های تبلیغاتی ارسال می شوند.

اگر تجارت شما بسیار به ارتباطات معاملاتی متکی است ، باید توانایی های معاملاتی ارائه دهنده ایمیل احتمالی را به دقت ارزیابی کنید.

بهترین روش های ایمیل مارکتینگ

اکنون که درباره انواع ایمیل ها و مزایای آنها برای تجارت خود اطلاعات بیشتری کسب کرده اید ، وقت آن است که به برخی از مهمترین جنبه های بازاریابی از طریق ایمیل بپردازیم.

نکات زیر به توجه دقیق شما احتیاج دارند زیرا به شما اطمینان می دهند که بازاریابی ایمیلی شما به صورت قانونی انجام می شود .

قابلیت تحویل خود را بهینه کنید

تحویل پذیری ایمیل به توانایی ارسال ایمیل در صندوق های پستی مشترک اشاره دارد. این یک مفهوم مهم برای بازاریابان است

زیرا بیانگر این است که ایمیل ها به درستی به مقصد رسیده اند ، نه اینکه در پوشه نامه ناخواسته جایی که احتمالاً خوانده نمی شود ، قرار گیرند.

قابلیت تحویل ایمیل به عوامل فنی و رفتاری بستگی دارد. به عنوان مثال ، کیفیت ایمیل های شما به طور قابل توجهی بر قابلیت تحویل تأثیر می گذارد.

برای اطمینان از این کیفیت ، تعدادی از بهترین روش ها برای دنبال کردن وجود دارد:

  • اطمینان حاصل کنید که موضوع ایمیل شما بدون هرزنامه است. آیا می دانید برخی از کلمات و عبارات محرک فیلترهای هرزنامه هستند؟
  • نگاهی به این لیست از کلمات برای جلوگیری از .
  • با حذف کاربران غیرمجاز و آدرسهای غیرفعال ، پایگاه داده مخاطبین خود را همیشه به روز نگه دارید.
  • همیشه یک پیوند لغو اشتراک داشته باشید. مطابق با GDPR ، یک مخاطب حق دارد نحوه استفاده از داده های خود را تعیین کند.
  •  عمل لغو اشتراک کاملاً در این حقوق است ، بنابراین این گزینه باید همیشه در دسترس باشد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ تیمورا پیشرو در امر آموزش های بازاریابی دیجیتال از شما علاقه مندان برای ثبت نام

در کلاس های آموزش دیجیتال مارکتینگ دعوت به عمل می آورد. بر ای کسب اطلاعات بیشتر  و ثبت نام در یکی از معتبرترین کلاس های دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *