
28 آبان, 1399, 0نظر
تبلیغات گوگل ادز چیست و چرا مهم است؟
گوگل ادز که پیشتر به نام گوگل ادوردز شناخته میشود سرویس تبلیغات گوگل است که نمایش تبلیغات آن در موتور جستجو و شبکه نمایش گوگل متشکل از تعداد زیادی از وبسایتهای سراسر جهان انجام میشود. با توجه به محدودیت گوگل برای نمایش تبلیغات در سایتهای فارسیزبان، تبلیغات در موتور جستجو در ایران بیشتر مورد توجه شرکتهای ایرانی قرار گرفته است.
در تبلیغات گوگل ادز با توجه اینکه تبلیغات شما کاملا هدفمند طراحی می شوند نتیجه بسیار عالی برای کمپین تبلیغاتی شما خواهد داشت.
موارد نمایش تبلیغات بنری محدود به شرکتهایی میشوند که از امکان ریتارگتینگ گوگل ادز بهره میبرند. در این سرویس اگر کاربری وارد سایت شما شود توسط گوگل هدفگذاری میشود و تبلیغات بنری در سایتهای نمایشدهنده تبلیغات گوگل به او نمایش داده میشود.
در صورتی که قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی هدفمند در فضای آنلاین داشته باشید توصیه ما به شما استفاده از گوگل ادز است، برای دریافت مشاوره میتوانید با شماره آژانس دیجیتال مارکتینگ تیمورا تماس بگیرید.
Google Ads یک بستر تبلیغاتی با پرداخت هر کلیک (PPC) است. گوگل ادوردز به شما امکان میدهد تا تبلیغات خود را به کاربرانی نشان دهید که به طور فعال در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود هستند و یکی از بهترین راهها برای رسیدن به مخاطبان هدف شما است.
البته گوگل ادوردز میتواند کمی گران باشد، به خصوص اگر در یک صنعت بسیار رقابتی قرار داشته باشید. اما اگر یک کمپین ادوردز به خوبی طراحی و بهینه شده باشد، ارزش سرمایه گذاری را دارد!
اگر کمپینهای ادز به خوبی هدف گذاری و بهینه شده باشد و یک پیشنهاد CPC مناسب داشته باشد، میتواند تبلیغات متمرکز را به مخاطبین هدف خود نشان دهد و ROI (نرخ بازگشت سرمایه) مثبتی را به وجود آورد. ولی اگر کمپینها هدفمند انجام نشده باشند، هزینه زیادی صرف کلیک میشود که هرگز تبدیل به لید نمیشوند. اینجاست که بیشتر مشاغل اشتباه میکنند، آنها وقت نمیگذارند کمپینهایی بسازند که به طور خاص افراد مناسب را هدف قرار داده و جذب کنند.
برای درک بهتر گوگل ادز و آموزش آن میتوانید در کلاس های آموزشی دیجیتال مارکتینگ تیمورا ثبت نام کنید
اهمیت تبلیغات در گوگل ادز چیست؟
هر ثانیه ۲٫۳ میلیون جستجو در گوگل انجام میشود. در بسیاری از زبانها خیلی از صفحات نتایج جستجو شامل آگهیهای گوگل ادز میشوند. البته این مقدار برای زبان فارسی کمتر از زبانی مثل انگلیسی است. کاربری که در گوگل کلمهای را جستجو میکند مشخصاً به دنبال یافتن اطلاعات درباره آن کلمه است و نمایش تبلیغات در این لحظه میتواند ترافیک بسیار هدفمندی جذب سایت شما کند.
برای کسب جایگاه مناسب در صفحات نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد؛ سئو و گوگل ادز. اقدامات سئو نتایج طولانیمدت دارند و هزینه زیادی بر شرکت تحمیل نمیکنند اما دستیابی به موقعیت مناسب از طریق سئو زمانبر است. در مقابل با تبلیغات در گوگل ادز میتوان با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک به سرعت به جایگاه مناسب و اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار گرفت.
مفاهیم اصلی گوگل ادز
در ادامه به معرفی مفاهیم اصلی گوگل ادز میپردازیم. با دانستن این کلمات تحلیل عملکرد کلی یک کمپین تبلیغاتی در گوگل برای شما امکانپذیر خواهد بود.
کمپین تبلیغاتی
ذیل هر کمپین تبلیغاتی تعدادی گروه آگهی تعریف میشود و میتوان محدودیتهایی نظیر میزان بودجه روزانه و تاریخ شروع و پایان تبلیغات را برای آن تعریف کرد.
گروه آگهی
گروه آگهی (Ad Group) شامل تعدادی آگهی و کلمات کلیدی میشود.
آگهیها گوگل ادز
آگهیها (Ads) به ترکیب متن و لینکهایی گفته میشود که به عنوان تبلیغات شما در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده میشوند. برای مثال تصویر زیر آگهی را نمایش میدهد.
همانطور که در شکل مشخص است، قسمت عنوان تبلیغ از سه بخش تشکیل شده است که در هنگام ایجاد تبلیغ میتوانید برای هر یک از این سه بخش متنی با ۳۰ کاراکتر وارد کنید. عنوانی که برای تبلیغ مینویسید به صورت یک لینک نمایش داده میشود، لینکی که به عنوان صفحه فرود اصلی تبلیغ تعریف کردهاید. در زیر این قسمت آدرس صفحه اصلی وبسایت نمایش داده میشود. قسمت توضیحات نیز که زیر آدرس سایت قرار دارد از دو بخش ۸۰ کاراکتری تشکیل شده است. میتوان به متن آگهیها افزونههایی نیز اضافه کرد. از جمله این افزونهها میتوان به افزونه تماس، چهار لینک از سایت و توضیحات بیشتر اشاره کرد.
در صورتی که قصد دارید یک کمپین تبلیغاتی هدفمند در فضای آنلاین داشته باشید توصیه ما به شما استفاده از گوگل ادز است،
کلمات کلیدی
هر کلمه کلیدی عبارتی است که تمایل دارید تبلیغات شما در ازای جستجوی آن به کاربران نمایش داده شود. علاوه بر کلمات کلیدی، کلمات کلیدی منفی نیز وجود دارند که مشخص میکنند تبلیغات شما در صورت جستجوی چه عباراتی به کاربران نمایش داده نشوند.
برای تعریف و یافتن کلمات کلیدی میتوانید از ابزار Keyword Planner گوگل ادز استفاده کنید. پس از تعریف کمپین و برای ساختن گروه آگهیها و آگهیها باید کلمات کلیدی و میزان هزینهای مایل هستید برای هر کلیک به ازای هر کلمه به گوگل بپردازید مشخص شوند.
نحوه رقابت در گوگل ادز
ممکن است یک کلمه کلیدی توسط دو شرکت برای تبلیغات انتخاب شده باشند، اینجا گوگل است که با فرآیند مزایده تصمیم میگیرد، تبلیغات کدام شرکت بالاتر نمایش داده شود. به محض جستجو کلمه کلیدی توسط کاربر گوگل فرآیند مزایده را آغاز میکند. این فرآیند به طور خلاصه بدین ترتیب است:
- به محض جستجو توسط کاربر، گوگل کلمات کلیدی مرتبط در کمپین تبلیغاتی شرکتهای مختلف را تشخیص میدهد و وارد مزایده میکند.
- هر شرکتی با توجه به بیشترین مبلغ پیشنهادیاش برای هر کلمه کلیدی در مزایده شرکت داده میشود.
- از هر حساب کاربری هر شرکت فقط یک کلمه وارد هر مزایده میشود.
- گوگل با توجه به امتیاز کیفیت کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی تصمیم میگیرد که کدام تبلیغ را در کدام جایگاه نمایش دهد.
آخرین دیدگاهها