مشتریان

5 آبان, 1399, 0نظر

4 روش برای افزایش مشتری با استفاده از شبکه های اجتماعی

ایجاد اعتبار یک برند کاری نیست که شما یک شبه انجام دهید. این به زمان ، تلاش و برنامه ارتباطی خوب نیازمند است.

اما به خاطر داشته باشید که اگر تنها شما از کیفیت محصولات و / یا خدماتی که ارائه می دهید دفاع کنید ، به جایی نخواهید رسید. برای این منظور ، شما به مشتریان و کاربران خود نیاز دارید تا حرف خوب را بزنند.

در حقیقت ، وقتی 84٪ از مصرف کنندگان به اندازه توصیه های شخصی به بررسی آنلاین اعتماد دارند ، واضح است که اگر می خواهید تجارت شما از رقابت فزاینده دوام بیاورد و شکست نخورد ، دریافت نظر مشتری ضروری است.

در این مقاله، 4 روش برای افزایش مشتری با کمک شبکه های اجتماعی به شما نشان می دهیم.

  1. مرورها را هر زمان ممکن فعال کنید

مشاغل پیش از این تمرکز زیادی بر روی Google و Yelp داشتند ، اما با داشتن حدود 2.7 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی در سراسر جهان ، به راحتی می توان گفت که رسانه های اجتماعی معدن طلا برای بررسی مشتریان است .اگر می دانید چگونه این کار را به درستی انجام دهید.

فیس بوک

فیس بوک شاید ساده ترین پلتفرمی باشد که می توانید از آن نظر بگیرید. در حقیقت ، ممکن است در واقع تنها سایت شبکه های اجتماعی باشد که مشتریان می توانند مستقیماً برای کسب و کارها رتبه بندی کنند.

 

با این حال ، بسیاری از مشاغل از ترس تشویق به بررسی های منفی ، به اشتباه مرورها را در صفحه فیس بوک خود غیرفعال می کنند ، اما بدون هیچ گونه بررسی ، احتمال اینکه مشتریان به مشاغل بعدی روی بیاورند وجود دارد. رتبه بندی مشتری در ایجاد اعتماد و اعتبار تجاری بسیار مهم است و هرچه ستاره های فیس بوک بیشتری کسب کنید ، به همان اندازه ایجاد یک احساس خوب می شود.

اینستاگرام

ممکن است به دست آوردن بازبینی از طریق سیستم عامل های دیگر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام دشوارتر باشد ، اما غیرممکن نیست. چند روش برای دریافت بازخورد از دنبال کنندگان اینستاگرام خود وجود دارد:

  • استوری  را به اشتراک بگذاریدوقتی می دانید چگونه این کار را انجام دهید ، استوری ها  می توانند در به دست آوردن بازخورد مشتری بسیار قدرتمند باشند. یک ویژگی عالی که می توانید در اینستاگرام استفاده کنید برچسب های سوال است . افزودن آنها به داستان های شما به دنبال کنندگان شما اجازه می دهد سوالی از شما بپرسند ، که سرنخی از آنچه مشتریان شما واقعاً به دنبال آن هستند ارائه می دهد. فرآیند پرسش و پاسخ به سوالات ، تعامل بین شما و مخاطبانتان را افزایش می دهد. برای جلب توجه استوری هایتان مهم است که با تصاویر خود خلاق باشید. این برنامه ها را بررسی کنید تا داستان های اینستاگرام خود را افزایش دهید  و به شما کمک کند با مارک های اصلی موجود رقابت کنید.
  • نظرسنجی ها را انجام دهیدشرکت ها میلیون ها دلار برای تحقیق و نظرسنجی هزینه می کنند تا بدانند مشتری چه می خواهد ، اما با انجام نظرسنجی ها ، می توانید نظرات را به صورت رایگان جمع آوری کنید.

توییتر

حتی اگر در سایر شبکه های اجتماعی حساب کاربری دارید ، ممکن است بخواهید حضور خود را در توییتر به دلیل تمرکز پلتفرم بر بی واسطه بودن پر رنگ کنید ، که به شما امکان می دهد بحث های مربوط به تجاری خود را شناسایی کرده و نقاط درد مشتری را که می توانید کشف کنید ( امیدوارم) سریع حل شود.

علاوه بر این ، مردم به اندازه سایر سایت های رسانه های اجتماعی خود را در توییتر فیلتر نمی کنند ، بنابراین شما تصویر بهتری از خواسته و نیاز واقعی مشتریان خود دریافت می کنید.

یکی از کارهایی که می توانید برای دریافت نظرات مثبت بیشتر در توییتر انجام دهید ، خودکار کردن پیام ها و پاسخ های خوشامدگویی است . اتوماسیون نه تنها در وقت شما صرفه جویی می کند ، بلکه به رفع نگرانی های فوری مشتری قبل از ناامید شدن کمک می کند:

 

دقیقاً مانند اینستاگرام ، می توانید نظرسنجی توییتر نیز ایجاد کنید ، که به شما دید عمیق تری از تنظیمات مخاطبان خود می دهد. برای شروع کافیست یک توییت جدید باز کرده و سپس بر روی نماد “نظرسنجی” کلیک کنید:

 

2.بررسی ها را تأیید و پاسخ دهید

هنگامی که تازه کار خود را شروع می کنید ممکن است دریافت نظر برای مشاغل شما بسیار دشوار باشد. به ندرت اتفاق می افتد که مشتریان پس از یک تجربه متوسط ​​یا تا حدودی مثبت ، ابتکار عمل را داشته و نظرات خود را ترک کنند ، بنابراین پس از انجام این کار ، حتماً از مشتریانی که وقت خود را صرف بررسی نظرات شرکت شما کردند ، تشکر می کنید.

این عمل قدردانی ساده باعث افزایش مشارکت می شود و افراد بیشتری راجع به تجارت شما صحبت می کند. علاوه بر این ، سایر مشتریانی که می بینند شما به بازخورد پاسخ می دهید ، آنها را ترغیب می کند آنچه را که در ذهن دارند بیان کنند.

این یک مثال عالی از پاسخ به یک بررسی مثبت است توجه داشته باشید که پس از پاسخ شرکت ، شخص دیگری به مکالمه پیوست؟

 

و فقط بازخورد مثبت نیست که باید به آن توجه کنید. بازخورد منفی نیز به همان اندازه مهم است. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد 42٪  از مشتریانی که شکایت خود را در شبکه های اجتماعی ابراز داشته اند ، انتظار دارند ظرف 60 دقیقه پاسخ دهند . نادیده گرفتن شکایات فقط شما را در شرایط بدی قرار می دهد. 

توجه کنید که JetBlue  در پاسخ به این توییت مشتری که در هنگام پرواز از شکسته شدن تلویزیون شکایت داشت ، واکنش نشان داد. اگرچه این یک بررسی مستقیم نبوده است که بر رتبه بندی کلی کسب و کار آنها تأثیر بگذارد ، اما پاسخ به این مسئله به مخاطبان موجود نشان می دهد که آنها برای برقراری ارتباط آزاد هستند و آماده کمک به مشتریان در زمینه مشکلات خود هستند:

 

 

همچنین با پاسخ دادن به نظرات در صفحات رسانه های اجتماعی خود فرصتی را برای مشتری های خود به سمت وب سایت و سایت های شخص ثالث خود هدایت می کنید که در آن آنها می توانند در مورد محصولات شما بیشتر صحبت کنند. به یاد داشته باشید که شما می خواهید تا آنجا که ممکن است در بیشتر سیستم عامل ها قابل مشاهده باشد ، که این امر ما را به سمت نکته بعدی خود سوق می دهد.

 

  1.  ارائه یک بررسی آسان است

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا مشتری های عصبانی بیشتر از مشتریان راضی نظر خود را می گذارند؟ این به این دلیل است که ترک یک بررسی به برخی از تلاش ها احتیاج دارد و اغلب اوقات افراد فقط در صورت وجود بازخورد برای آنها (حل مسئله) یا اگر آنها چنان ناامید شده باشند که بخواهند یک تجربه منفی را تحریک کنند ، بازخورد می دهند.

نظرات مشتریان خوشحال را بدست آورید

برای تشویق مشتریان اطمینان حاصل کنید که روند کار را برای آنها فوق العاده آسان کرده اید. خوشبختانه ، دادن نظرات در فیس بوک به اندازه کافی ساده است ، اما اگر می خواهید این مشتریان را ترغیب کنید تا در وب سایت یا سایت های شخص ثالث خود نظرات خود را بگذارند ، مطمئن باشید که موارد را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید. درخواست از آنها برای ایجاد یک حساب کاربری یا ترک بازخورد طولانی ممکن است فقط آنها را ترک کند.

اهمیت نظرات منفی را جدی بگیرید

اگر چند نظر منفی در وب سایت یافتید نگران نباشید. در حقیقت ، به دلایل زیر باید در برابر تمایل به حذف نظرات منفی مقاومت کنید:

  • بررسی  نظرهای منفی باعث می شود برند شما معتبر به نظر برسدبررسی های منفی ، به ویژه مواردی که در سایت های مصرف کننده شخص ثالث ارسال شده است ، می تواند به مشتریان کمک کند تا در مورد شرکت شما اطلاعات کسب کنند و آگاهی از برند را افزایش دهند. همچنین به شما در ایجاد مشروعیت کمک می کند و به مخاطبان خود ثابت می کند که چیزی برای پنهان کردن ندارید. در حقیقت ، 95٪ از مشتریان معتقدند که بررسی های مثبت کاملاً جعلی هستند یا دستکاری می شوند. 
  • بررسی های منفی به خریداران کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه درباره خرید بگیرندهمه بررسی های منفی در نتیجه عملکرد ضعیف محصول یا پشتیبانی مشتری نیستند. بعضی اوقات ، خیلی اتفاق می افتد که کالایی یا خدماتی پاسخگوی نیاز مشتری نباشد. یک بررسی از مشتری ناراضی لزوماً باعث ترس دیگران نمی شود که محصول یا خدمات را برای نیاز خاص خود مفید می دانند.
  • بررسی های منفی به شرکت های بهتر کمک می کنندبررسی های منفی می تواند به یک شرکت کمک کند تا موضوعات خاصی را که مشتریان با آن روبرو می شوند ، شناسایی کند ، آنها را برطرف و بهبود بخشد. به عنوان مثال ، این بررسی منفی در مورد Lowe’s که در وب سایت شکایت مشتری شخص ثالث وجود دارد ، نشان می دهد که حتی بهترین مارک ها می توانند از برخی پیشرفت ها استفاده کنند و باید به بازخورد مشتریان خود گوش دهند. این واقعیت که آنها این بررسی را بصورت آنلاین انجام می دهند نشان می دهد که آنها به موارد عمومی گوش می دهند و از آنها آگاه هستند: 

 

  • بررسی های منفی تبلیغات و سئو سایت را ارائه می دهندبه یاد داشته باشید که هر مطلبی که در مورد کسب و کار شما منتشر شده است ، خوب یا بد ، به معنای قرار گرفتن در معرض است. علاوه بر این ، حتی بررسی های منفی نیز می توانند به شما کمک کنند کلمات کلیدی طولانی را که مشتریان شما به دنبال آن هستند ، هدف قرار دهید. Botto Bistro نه تنها نظرات منفی را تغییر داد ، بلکه این شرکت کاملاً بررسی های یک ستاره را تشویق می کند تا با بدترین بازبینی پیتزا فروشی ، باعث جلب توجه عمومی شود.

 

 

  1.  رسیدگی به شکایات مشتری

گرچه پاسخ به بازخورد مثبت مهم است ، اما پاسخ دادن و رسیدگی به شکایات مشتری از اهمیت بیشتری برخوردار است ، زیرا بی توجهی به آنها ممکن است فقط مشتریان شما را از این کشور دور کند.

طبق مطالعه ای که توسط PhoCusWright انجام شده است ، 78٪ از مردم معتقدند که مشاهده مدیریت پاسخگوی بررسی ها به این معنی است که آنها واقعاً به مشتریان خود اهمیت می دهند:

 

پذیرفتن موضوع و ارائه یک عذرخواهی صمیمانه مهم است ، حتی اگر احساس می کنید مقصر نیستید. لازم به ذکر است که همه بررسی ها دقیق نیستند و در بعضی موارد ، در واقع اشتباه مشتری است. با این حال ، با طی کردن یک جاده بزرگ ، به مخاطبان خود نشان می دهید که چقدر در ارائه خدمات استثنایی به مشتری متعهد هستید.

در آخر ، شما می خواهید این شکایات را به طور سازنده در نظر بگیرید و در صورت لزوم تغییرات را اعمال کنید. اگر قرار نیست در مورد اشتباهات خود کاری انجام دهید ، عذرخواهی چه فایده ای دارد؟

دندانپزشکی خانواده خانوادگی جنگل بسیار خوب به بازبینی منفی گوگل در مورد آنها پاسخ داد. مالک این بررسی را تأیید کرد ، کاملاً عذرخواهی کرد ، قطعنامه ای ارائه داد و حتی توانست توضیحی ارائه دهد بدون اینکه به نظر برسد بهانه می آورند:

 

همه مشتریان یکسان نیستند ، و حتی اگر یکی از آنها ناراضی باشد ، بسیاری از افراد دیگر استقبال می کنند که تیم چگونه به شکایاتی از این قبیل رسیدگی می کند.

حتی می توانید بازخورد منفی خود را از سایر سیستم عامل ها برجسته کرده و به صفحات رسانه های اجتماعی خود منتقل کنید. به این ترتیب می توانید نحوه پرداختن به مسئله مورد نظر را که به صورت مثبتی تجارت شما را نشان می دهد به پیروان خود نشان دهید.

 

نتیجه

مخاطبان  در طی سال های گذشته عاقل تر شده اند و آنها بهتر از این که نظر برند شما را در مورد بررسی های ارائه شده توسط افراد واقعی بدانند ، بهتر هستند. با استفاده از قدرت شبکه های اجتماعی و بازبینی های دهان به دهان ، می توانید مشتریان را به طرفداران تبدیل کنید و در جهت تحکیم جایگاه برند خود در صنعت به خوبی پیش بروید.

مجموعه تیمورا متشکل از کارشناسان خبره دیجیتال می باشد و به صورت حرفه ای و به روز بر روی مبحث دیجیتال مارکتینگ و تحقیق و توسعه آن پیشرو می باشد.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *