
۱۰ شهریور, ۱۳۹۹, 0نظر
اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام چیست و چه مزایایی دارد؟
جدیدترین روش برندینگ برای کسب و کارها استفاده از اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام است. انجام بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از تاثیرگذارترین روش های این حوزه بازاریابی در اینستاگرام است. در این مقاله شما را با چند نکته اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی اینستاگرام برای رشد هرچهبیشتر برند آشنا خواهیم کرد.
آیا برای آگاهی از برخی نکات موثر در اینستاگرام مارکتینگ آماده هستید؟
اینستاگرام بیوقفه در حال تبدیل شدن به یکی از محبوبترین و جذابترین برنامههای رسانههای اجتماعی است. این شبکه اجتماعی با بیش از 25 میلیون حساب کاربری ثبت شده به یک بستر اثبات شده رسانههای اجتماعی برای بازاریابی و رشد برندینگ تبدیل شده است.
شایان ذکر است که تقریبا 31% از کاربران اینستاگرام در حال حاضر در گروه سنی 18 تا 24 سال قرار دارند.
این تعداد جمعیتی بسیار باارزش برای مشاغلی است که سعی در ایجاد مخاطب پایدار دارند.
این امر اینستاگرام را بسیار رقابتی ساخته است. اما شما با استفاده از یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به خوبی برنامهریزی شده
و همچنین یک هویت برند محکم میتوانید بهترین استفاده را از این شبکه اجتماعی انجام دهید.
در ادامه شما را با نکات بازاریابی اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.
- یک پروفایل تجاری بسازید.
قبل از شروع بازارایابی در اینستاگرام خود حتما باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.
در اینجا برخی از مزایای بارز تغییر کاربری به پروفایل تجاری را برای شما آوردهایم:
دنبالکنندگان شما علاوه بر بازدید از وبسایت میتوانند برروی دکمه تماس با ما کلیک کنند تا با شما ارتباط برقرار کنند.
شما به ابزارهای تحلیلی اینستاگرام موسوم به Insights دسترسی پیدا میکنید که میتوانید
آمارهایی مانند برداشتها را ببینید و به محتوای خود دسترسی پیدا کنید.
بدون وابستگی به ابزارهای تبلیغاتی فیسبوک میتوانید به راحتی تبلیغات اینستاگرام ایجاد کرده و منتشر کنید.
شانس دیده شدن محتوای شما در فیدهای خبری دنبالکنندگان و طرفدارانتان افزایش مییابد.
نکته ۲: اهرم تبلیغات حمایت مالی
شرکتهایی که از تبلیغات اینستاگرام استفاده میکنند رو به افزایش است و اکنون تعداد تبلیغکنندگان ماهانه 2 میلیون نفر است. برخی آمار در این باره را برای شما در اینجا آوردهایم:
- بیش از 200 میلیون کاربر هر روز از پروفایل اینستاگرام آنها بازدید میکنند.
- 50% از این کاربران برروی صفحه کاوش ماهانه اینستاگرام کلیک میکنند و 79% از آنها با پستهایی که دارای مکان هستند تعامل بیشتری دارند.
- از هر 10 هشتگ استفاده شده در پستهای اینستاگرام 7 مورد از آنها مربوط به برندها هستند.
- 60% از کاربران اظهار دارند که محصولات جدیدی را در اینستاگرام پیدا میکنند در حالی که
- 70% از خریداران به طور مرتب برای کشف محصولات جدید به این سیستم عامل میروند.
به عنوان یک کسبوکار شما باید سعی کنید از اینستاگرام برای تجارت خود استفاده کنید
تا با روشی مقرون به صرفه به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.
پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه نمایید : جدیدترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ سال 2020

علاوه بر اینکه اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر قدرتمند دارد، در اینجا چند دلیل دیگر وجود دارد که شما بتوانید تبلیغات خود را در اینستاگرام انجام دهید.
- از آنجا که اینستاگرام و فیسبوک به هم متصل هستند میتوانید از تجربه تبلیغات فیسبوک خود استفاده کنید تا مخاطبان خود در اینستاگرام را بهتر هدفگذاری کنید.
- از ایجاد تبلیغات تا بودجهبندی همه چیز را درمورد تبلیغات اینستاگرام خود میتوانید در فیسبوک مدیریت کنید.
- اینستاگرام تبلیغات جذاب و غیرقابل نفوذی دارد که میتواند به شما کمک کند تا با هزینه کم نرخ تبدیل خود را بهتر کنید.
- شما را در استفاده خلاقانه از تصاویر و فیلمها در هنگام تبلیغ محصول یا خدمات آزاد میگذارد.
- تبلیغات در آن امکان ندارد که دیده نشود زیرا تمام صفحه دستگاه تلفن همراه را اشغال میکند.
- امکان انجام تستهای اسپلیت A/B با استفاده از ویرایشگر تبلیغ فیسبوک اینستااگرام وجود دارد و در این روند شانس کب بازده بهتر سرمایهگذاری افزایش مییابد.
نکته ۳: شراکت با اینفلوئنسرهای هدفمند
اگر میخواهید در اینستاگرام به مشتریان احتمالی خود دسترسی پیدا کنید باید تاثیر اینفلوئنسرهایی را که مخاطبان زیادی دارند را
در نظر بگیرید. با توجه به تعداد زیادی محتوا و افراد زیاد در اینستاگرام فقط معقول است که با اینفلوئنسرهایی شریک شوید که برند شما در مقابل آنان قرار گیرد.
اینفلوئنسرهای اینستاگرام کاربران قدرتمندی هستند که دارای یک پایگاه بزرگ از دنبالکنندگان وفادار هستند که به توصیههای آنها اعتماد دارند.
با این وجود برای اینکه تبلیغات بازاریابی تاثیرگذار در اینستاگرم بسیار مهم است که فقط با آن دسته از اینفلوئنسرهایی که اعتماد زیادی نسبت
به محصول شما دارند شریک شوید و اینفلوئنسر مارکتینگ خود را گسترش دهید.
کسب سود کوتاهمدت و فروش مستقیم از کمپین خود را فراموش کنید. در عوض روی ساختن یک استراتژی بازاریابی بلندمدت با کمک اینفلوئنسرها تمرکز کنید. هدف شما باید ایجاد آگاهی قوی از برند با مخاطبی باشد که احتمالا با شما کار خواهد کرد.
نکته 4: از هشتگ های استراتژیک استفاده کنید
هر بازاریاب رسانههای اجتماعی ارزش هشتگ و نقشی را که ایفا میکند میداند. اما نکته اصلی موفقیت در اینستاگرام با استفاده از هشتگ اینستاگرام، استفاده استراتژیک از آنها است. با این روش میتوانید افراد بیشتری را برای دیدن محتوای خود جذب کنید و دسترسی آنها را به برند خود بهبود بخشید.
در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در حوزه دیجیتال مارکتینگ دارید و میخواهید برای مجموعه خود استراتژی های مناسب در زمینه دیجیتال مارکتینگ طراحی کنید، می توانید با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ تیمورا تماس بگیرید و برای جلسه مشاوره حضوری هماهنگ نمایید.
آخرین دیدگاهها